1. Aktualności
  2. Świat
Brazylia

Szwajcarski potentat przejmuje mleczarnię od Coca-Coli

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© verde campo, emmi

Laticínios Porto Alegre, brazylijska spółka zależna Emmi Group, przejmie od firmy Coca-Cola większościowy pakiet udziałów w mleczarni Verde Campo położonej w stanie Minas Gerais. Umacnia to pozycję rynkową Emmi na strategicznym dla niej kluczowym rynku brazylijskim. Dobrze ugruntowana i innowacyjna marka Verde Campo uzupełni portfolio Emmi w Brazylii poprzez dodanie funkcjonalnych produktów mleczarskich. 

Brazylia, strategiczny kluczowy rynek dla Emmi, jest największym rynkiem produktów mlecznych w Ameryce Łacińskiej. Pomimo wysokiego poziomu zmienności ogólna sytuacja makroekonomiczna w Brazylii poprawiła się, a inflacja znacznie spadła. Emmi widzi dalszy potencjał wzrostu tego rynku. Grupa Emmi posiada udziały w brazylijskiej spółce zależnej Laticínios Porto Alegre od 2017 r., a w 2019 . zwiększyła je do 70%.

– Udziały w Verde Campo pozwolą nam poprawić naszą pozycję na strategicznie ważnym rynku brazylijskim, jednocześnie wzmacniając wartość naszego portfolio dzięki silnej marce i koncentracji na funkcjonalnych produktach mlecznych premium. Jesteśmy pewni, że łącząc siły z byłym zespołem założycieli Verde Campo, możemy poprowadzić markę do rentownego wzrostu – powiedziała Ricarda Demarmels, Dyrektor Generalna Grupy Emmi.

Dzięki innowacyjnym i zdrowym produktom mlecznym, w tym jogurtom i napojom mlecznym z wysokiej jakości białkami serwatkowymi, Verde Campo ma ugruntowaną pozycję w Brazylii. Marka będąca pionierem w obszarze białek cieszy się szczególną popularnością wśród konsumentów w dużych brazylijskich miastach, gdzie przywiązuje się dużą wagę do zdrowia i funkcjonalności. Marka Verde Campo cieszy się dużym uznaniem także ze względu na walory zdrowotne, jakie zapewniają jej pozbawione laktozy, wysokobiałkowe i naturalne formulacje produktowe. Zgodnie ze swoim celem, jakim jest ciągła transformacja portfolio, Verde Campo uzupełni pozycję Emmi w Brazylii silną marką i skupi się na funkcjonalności.

Były zespół założycielski na pokładzie

Alessandro Rios Carvalho, Założyciel Verde Campo, i Álvaro Gazolla, były Dyrektor ds. marketingu i Sprzedaży, obejmą 30% udziałów w Verde Campo i miejsce w Radzie Dyrektorów. Transakcja wymaga zgody organów ochrony konkurencji. Osiągnięto porozumienie, aby nie ujawniać ceny zakupu.

Warte przeczytania